Friday, 20 March 2015

5 Sifat PEREMPUAN Yang MEMANG Tak Boleh Di Ubah !!!!!

Wanita.....itulah nama yg diberikan.....Dalam kehidupan,setiap lelaki ingin mencari pendampingnya iaitu wanita.Kedua duanya saling memerlukan dalam melengkapi kehidupan masing masing.So harini,admin akan menyentuh sedikit tentang sifat wanita yang tak boleh diubah....Majoritinya kebanyakan perempuan bersifat sedimikian....


5 sifat wanita yg Tak boleh Di Ubah


1. Kuat merajuk
    Merajuk ? memanglah perkara biasa dan sifat semulajadi wanita ataupun perempuan...Sebagai contohnya dalam perhubungan.Kuat sangat merajuknya...Kadang kadang lelaki dah cuba sedaya upaya utk jaga hati si perempuan...tapi masih jgk kuat merajuk...So kt mana silapnya....Sebenarnya perempuan merajuk bersebab....1st,memang dia seorang yg manja dan 1 lg sebab dia nakkan perhatian dari si lelaki.Kadangkala pergaduhan dalam perhubungan itu biasalah...Normal...Tapi kalau dalam sehari....24 jam nak merajuk...Lelaki pun rimas...Tapi tak boleh nak salahkan perempuan sepenuhnya...dah memang semulajadi...So si lelaki harap kuatkan kesabaran kalau betul ikhlas nakkan perempuan tuh.

2.Kuat menangis
    Perempuan memang kuat menangis....Tak kisahla apapun,kuat menangis...menangis menangis.....Kenapa ? Perempuan menangis bila sakit hati,bila geram,bila sedih dan byk sebab lain...Tapi berpada padala...Tapi tula,nak buat macam mana.. perempuan memang dilahirkan dgn hati yg lembut,mudah terasa.Lelaki boleh lg cover2...kalau perempuan nak menangis...kt mana pun boleh....So kuatkan kesabaran ya lelaki.

3.Kuat mengadu
   Kuat mengadu ? ok ni lagi satu sikap perempuan yg tak boleh diubah....Andai kata ada satu masalah timbul pergaduhan dan sebagainya...Mesti nak cari tempat mengadu...Kekadang gaduh sikit dgn lelaki,mengadu kt ibu ayah....So kenapa benda ni terjadi....Kalau dari sudut positif bagusla kuat mengadu...Masalah tak boleh nak dipendam pendam...Mental jadinya...Tapi kalau masalah dalaman rumahtangga tuh,tak perlulah nak hebahkan kepada org ramai...Berbincang dan selesaikan secara baik sesama sendiri...

4.Kuat cemburu
    Ini perkara paling serius....perempuan memang kuat cemburu...Kenapa ? Sebabnya perempuan memang tak suka kalau dipinggirkan...Contohnya,si lelaki memuji muji perempuan lain di depannya...Mahu tak sentap....Cemburu tuh membuak2 kan....Perempuan memang tak suka nak dibandingkan...So lelaki kenala jaga yaaa hati dan perasaan perempuan...

5. Kuat " give up "
    Give up ? kuat mengalah,putus asa...samala tu maksudnya.....Perempuan mudah putus asa dan patah hati.....Lelaki pulak tinggi dengan egonya...Taknak mengalah...Semua benda nak menang...Yg kenanya perempuan...Tak boleh nak salahkan.perempuan...Cuma sikap toleransi tu kena didik dari awal....Lelaki la tempat berlindung dan sebagainya untuk wanita..So fikirla untuk kebaikan masing masing yaa...
Sekadar perkongsian.....Yg perempuan jgn marah ya...Ini FAKTA....Next episod,sifat Lelaki pulak..So fairla ya....Tq dari admin :)


No comments:

Post a Comment